WPLounge
Home » WordPress Themes » App Themes » Je eigen ticketsysteem met WordPress

Je eigen ticketsysteem met WordPress

Het blijft ons verbazen hoe flexibel WordPress is en wat je er allemaal mee kunt. Eerder bespraken we hoe je WordPress kunt gebruiken als webshop of CRM, nu laten we zien hoe je met WordPress je klanten sneller kunt helpen door er een ticketeer-systeem van te maken. Dit dankzij het SupportPress-thema van WooThemes.

Affiliate disclaimer:
In onze artikelen en op onze pagina's staan affiliate links. Wanneer je via één van deze links een aankoop doet, ontvangen wij een (meestal kleine) commissie van de verkoper. Wij geven altijd onze eerlijke mening over producten. Klik hier voor meer informatie.

Het thema biedt klanten en bezoekers de mogelijkheid “tickets” aan te maken, en jij – als dienstverlener – kunt hier dan op reageren.

Bij het aanmaken van een ticket kiest iemand een “prioriteit”. Standaard kun je kiezen uit de niveaus low, medium, high en urgent. Het is echter ook mogelijk om zelf niveaus aan te maken, zoals “showstopper”.

TIP VAN WPLOUNGE
Divi theme & Divi Builder
Bij Elegant Themes ontvang je meer dan
85 premium WordPress themes (waaronder Divi!) voor maar 89 dollar!

Bekijk de themes »»
Lees meer over Divi.

Ook wordt er bij het aanmaken een type gekozen; incident, problem, question of task. Ook hier kun je er weer voor kiezen om zelf je eigen types aan te maken.

Onder het kopje “Who’s responsible?” kun je ook direct aangeven wie er verantwoordelijk is voor het oppakken van de ticket die je aanmaakt. Werken er meerdere mensen aan een project? Dan laat je dit veld leeg en kan iedereen het ticket oppakken.

Tijdens het werken aan een ticket verandert ook de status van het ticket; van new, open, pending tot resolved (opgelost). Ook hier is het weer mogelijk je eigen statussen aan het systeem toe te voegen.

Op het Dashboard van SupportPress ziet iedere gebruiker in één oogopslag welke tickets er aan hem zijn toegewezen (“assigned”) en wanneer een ticket is opgelost heb je de mogelijkheid het aan de “Knowledgebase” (kennisbank) toe te voegen. Zo voorkom je dat een zelfde vraag twee keer gesteld wordt.

Het systeem kan dus gebruikt worden voor een online support-omgeving wanneer je een dienst aanbiedt, maar ook tijdens het (gezamenlijk) werken aan een project. Het is mogelijk om er een “Members Only Area” van te maken waardoor alleen de mensen die aan het project meewerken de tickets kunnen zien.

Ik gebruik het thema zelf voor de samenwerking met één van mijn klanten en vind het heel prettig werken.

 

Het thema SupportPress kost $100 en is te koop op de website van WooThemes.

Er is ook een web-applicatie van Automattic die SupportPress heet, dit systeem is ook geschikt als ticketsysteem.
Automattic is het moederbedrijf van onder andere WordPress, PolDaddy, Gravatar en Code Poet.

Roger.Overdevest

Roger is een SEO specialist met veel passie voor WordPress

Reageer