WPLounge
Block lijst uitgeklapt bij element aanklikken WordPress 6.0
Home » WordPress SEO » De voordelen van een copywriting bureau

De voordelen van een copywriting bureau

Misschien ben je een start-up die z’n vleugels wil uitslaan of een gevestigd bedrijf dat zijn online aanwezigheid een frisse draai wil geven. In beide gevallen is copywriting net die handige tool die je nodig hebt. Waarom? Lees snel verder!

Affiliate disclaimer:
In onze artikelen en op onze pagina's staan affiliate links. Wanneer je via één van deze links een aankoop doet, ontvangen wij een (meestal kleine) commissie van de verkoper. Wij geven altijd onze eerlijke mening over producten. Klik hier voor meer informatie.

Verschillende schrijvers, verschillende specialiteiten

In de wereld van contentcreatie is veelzijdigheid goud waard. Daarom is het zo fijn dat een goed copywriting bureau een divers team van schrijvers in huis heeft, elk met hun eigen specialiteit. Of je nu een ingewikkelde technische blog nodig hebt of een lichte, speelse Instagram-post, er is altijd iemand die precies begrijpt wat je wilt.

Van technisch tot creatief

Heb je een technisch product? Er is een schrijver die complexe zaken simpel kan uitleggen. Wil je opvallen op social media? Een creatieve schrijver weet jouw product met flair te presenteren. En als je een zakelijke white paper nodig hebt, is er een expert die diepgravend onderzoek kan omzetten in een overtuigend verhaal.

TIP VAN WPLOUNGE
Divi theme & Divi Builder
Bij Elegant Themes ontvang je meer dan
85 premium WordPress themes (waaronder Divi!) voor maar 89 dollar!

Bekijk de themes »»
Lees meer over Divi.

Internationale flair

Heb je internationale ambities? Perfect, want een copywriting bureau zoals https://copywritings.nl/ heeft een internationaal team. Dat betekent native Engelse teksten, die passen bij de doelgroep. Denk aan typische Engelse woordgrappen of gezegdes.  Zo sla je twee vliegen in één klap: lokale expertise en internationale allure. 

Een extra check

Het voordeel van een bureau ten opzichte van het inhuren van een freelancer is dat een bureau de krachten kan bundelen. Dit betekent dat de tekst langs meerdere personen zoals een redacteur gaat voordat de tekst wordt opgeleverd. Zo voorkom je onnodige revisies.

Deadlines? Geen Punt!

In de snelle digitale wereld van vandaag kun je je geen vertragingen veroorloven, vooral niet als het om content gaat. Heb je snel een artikel nodig, misschien zelfs binnen een paar uur? Maak je geen zorgen. Deze bureaus hebben teams van ervaren schrijvers die als geen ander weten hoe je een tekst snel én goed krijgt. Ze gebruiken handige tools en hebben een strak georganiseerd proces waardoor ze zelfs de meest krappe deadlines kunnen halen. Maar snelheid is niet hun enige troef. Ze zijn ook echte woordkunstenaars die weten hoe ze jouw boodschap op een manier kunnen verpakken die echt aankomt bij je doelgroep.

Flexibel en aanpasbaar

Omdat ze met verschillende schrijvers werken, kunnen copywriting bureaus gemakkelijker schakelen. Mocht een schrijver uitvallen of een project om meer mankracht vragen, dan zijn er altijd anderen om het stokje over te nemen. Daarnaast kun je gebruik maken van de expertise van alle copywriters. Zoek je iemand die veel weet van marketing? Duurzaamheid of webshops? Copywriting bureaus kunnen het project koppelen aan een echte expert binnen jouw vakgebied.

Meer dan alleen woorden

Veel copywriting bureaus gaan verder dan alleen maar teksten schrijven. Ze kunnen je volledige campagne uit handen nemen, van e-mail design tot het plaatsen van persberichten in lokale en internationale media. Waar een copywriting bureau vroeger alleen teksten oplevert, neemt het steeds meer de rol van een marketing bureau over. Tegenwoordig is een copywriting bureau een specialist op het gebied van online marketing.

SEO specialist

Een goed copywriting bureau is naast het maken van goede content ook een SEO specialist. De copywriters kunnen jou adviseren over de structuur van jouw website, zoekwoorden onderzoeken doen en je helpen met het verbeteren van de autoriteit.

Conversie specialist

Een goed copywriting bureau weet ook alles van conversies. Ze gebruiken psychologie om lezers te beïnvloeden en weten alles van het verhogen van clickratio’s en conversieratio’s. Een goede copywriter weet welke woorden triggeren en maakt hier optimaal gebruik van.

Website specialist

Ondanks dat de meeste copywriting bureaus geen websites bouwen hebben ze wel degelijk verstand van CMS’en als WordPress en Shopify. Dit komt omdat veel copywriting bureaus ook website teksten plaatsen.

Meetbaar succes

Het allerbeste? Bij een copywriting bureau zijn de resultaten meetbaar. Je ziet meteen het effect van hun werk, of dat nu hogere click-through rates zijn, meer conversies, of gewoon een steviger merkimago. Dat is het soort magie dat je met goede copywriting kunt bewerkstelligen.

Durf te kiezen voor een copywriting bureau

Hopelijk ben je nu net zo enthousiast over de voordelen van een copywriting bureau als wij. Als je echt serieus bent over je online aanwezigheid en de impact van je content, geef dan een copywriting bureau een kans. Ze brengen niet alleen veelzijdigheid en snelheid, maar ook de expertise om je merk naar het volgende niveau te tillen. Dus waar wacht je nog op? Schakel een copywriting bureau in zoals Copywritings of neem contact met ons op voor vrijblijvend advies!

Beoordeel dit artikel

Reageer