WPLounge
Home » WordPress SEO » OpenGraph tags met WordPress SEO

OpenGraph tags met WordPress SEO

Het Open Graph protocol geeft je de mogelijkheid om ervoor te zorgen dat je pagina’s er mooi uitzien wanneer ze gedeeld worden op Facebook of andere sociale media. Je voegt als het ware een nieuwe soort “meta tags” toe aan je website.

Affiliate disclaimer:
In onze artikelen en op onze pagina's staan affiliate links. Wanneer je via één van deze links een aankoop doet, ontvangen wij een (meestal kleine) commissie van de verkoper. Wij geven altijd onze eerlijke mening over producten. Klik hier voor meer informatie.

Dat ziet er – in het voorbeeld van WordPress Lounge – zo uit:

 

Je ziet dat je met de OpenGraph tags een titel (og:title), beschrijving (og:description), URL (og:url) en een afbeelding (og:image) meegeeft.

TIP VAN WPLOUNGE
Divi theme & Divi Builder
Bij Elegant Themes ontvang je meer dan
85 premium WordPress themes (waaronder Divi!) voor maar 89 dollar!

Black Friday is nu actief: 25% korting + veel gratis extras!
Bekijk de themes »»
Lees meer over Divi.

De zaken hierboven bepalen hoe WordPress Lounge er uit ziet wanneer je de website op Facebook deelt. Dit is te zien in de afbeelding hier onder.

opengraph
Wanneer je op Facebook de homepage van WordPress Lounge deelt, dan toont Facebook automatisch ons speciale logo voor Facebook.

Hoe voeg je Open Graph tags toe aan je WordPress website?

Om Open Graph-tags aan je WordPress-website toe te voegen, raden we aan een plugin te gebruiken die deze tags aan elke pagina toevoegt, zoals Yoast SEO of All in One SEO.

Met deze en andere SEO plugins kun je de essentiële Open Graph-tags voor elke pagina instellen, vaak in de “social” of “deel”-opties van de plugins.

In WordPress SEO by Yoast

Al deze OpenGraph tags hebben wij ingesteld met de WordPress SEO-plugin van Yoast. Je vindt de OpenGraph-opties in de Yoast-plugin onder het kopje “social”.

Daar vind je de volgende instellingen:

Screen Shot 2013-03-15 at 10.09.22

Vink dus aan dat je OpenGraph metagegevens wilt toevoegen, en kies dan de URL van de afbeelding die je wilt tonen en een standaard omschrijving voor Facebook.

Let op! Facebook raadt aan een OpenGraph-image te gebruiken van minstens 1500 bij 1500 pixels. Meer hierover lees je hier.

Hoe controleer je of de Open Graph-tags correct werken?

Nadat je je Open Graph-tags hebt ingesteld, kun je de Debugger van Facebook gebruiken om een voorbeeld te bekijken van hoe je content eruit zal zien wanneer deze wordt gedeeld en om eventuele problemen op te lossen. Voer hier gewoon de URL van je URL in en selecteer “fetch new scrape information”.

Facebook geeft de verkeerde Open Graph-informatie weer

Wanneer een webpagina wordt gedeeld via Facebook, neemt Facebook de URL door om te bepalen welke informatie voor die pagina moet worden bekeken. Zodra de pagina is doorgelopen, bewaart Facebook de informatie gedurende 30 dagen, in plaats van elke keer dat de URL wordt gedeeld.

Als je je Open Graph-tags bijwerkt, zal Facebook de wijzigingen dus niet meteen oppikken. Je kunt Facebook vragen de pagina versneld opnieuw te ‘scrapen’ met de Facebook Debugger. Voer hier gewoon de URL van uw pagina in en selecteer “fetch new scrape information”.

Beoordeel dit artikel

Roger Overdevest

Roger is eigenaar van de website WPLounge en van zoekmachine marketing bureau Kliq Internet

1 reactie

  • Thanks, hier was ik net naar op zoek. Hoe zit het dan met als je de afbeeldingen op je site kleiner wilt houden maar op Facebook wel een grotere afbeelding wilt delen is dat mogelijk? Of moet je dan je afbeeldingen gewoon uploaden vanaf je PC?

Adverteerders

Vimexx-bannerWebsiteOffertes.nl banner WPLounge
Hulp op afstand banner

Black Friday! Elegant Themes & Divi: 25% korting op alle Divi abonnementen + veel gratis extras! Ga naar Elegant

× Hoe kan ik je helpen? Available from 08:30 to 17:00