WPLounge
De voordelen van The SEO Framework WordPress-plugin

De voordelen van The SEO Framework WordPress-plugin

We gaan het niet moeilijker maken dan het is. Als je een WordPress website hebt, moet je een SEO plugin gebruiken. Google waardeert de kwaliteit van je website en je SEO-waarde op meer dan 200 ranking factoren.

Affiliate disclaimer:
In onze artikelen en op onze pagina's staan affiliate links. Wanneer je via één van deze links een aankoop doet, ontvangen wij een (meestal kleine) commissie van de verkoper. Wij geven altijd onze eerlijke mening over producten. Klik hier voor meer informatie.
Een gastbijdrage van Jouke de Jong.

Met een SEO plugin kun je je WordPress website op een eenvoudige manier klaarmaken voor optimale indexering door zoekmachines. Je kunt bijvoorbeeld SEO titles en meta descpritions toevoegen aan je pagina of bericht, een sitemap genereren en je kunt in een oogopslag zien of je content SEO proof geschreven is.

De meest bekende SEO plugin

Wat is een goede SEO plugin voor WordPress

Wanneer je op zoek gaat naar de beste SEO plugin, kom je ongetwijfeld Yoast SEO voor WordPress tegen. Dit is met meer dan 5 miljoen actieve installaties de meest populaire plugin voor zoekmachine optimalisatie.

TIP VAN WPLOUNGE
Divi theme & Divi Builder
Bij Elegant Themes ontvang je meer dan
85 premium themes (waaronder Divi!) voor maar 89 dollar!
Bekijk de themes »
Lees meer over Divi.

Aantal actieve downloads Yoast SEO plugin

Op de tweede plaats staat All-in one SEO pack met “slechts” 3 miljoen actieve installaties.

All in one SEO plugin

Wij zijn groot fan van de Yoast SEO plugin. De tool werkt fantastisch, heeft uitgebreide functionaliteiten en is erg gebruiksvriendelijk. Op een aantal websites die wij beheren gebruiken we Yoast en we adviseren Yoast ook aan onze SEO klanten.

Maar toen we twee maanden geleden bijna klaar waren met het bouwen van onze nieuwe WordPress website en aan de slag gingen met onze eigen on-page optimalisatie (SEO titles, metadescriptions etc.) werd ik door een collega getipt over The SEO Framework. Een vrij nieuwe SEO plugin, die in eerste instantie gebouwd is voor de developers community. In 2017 is de plugin vrijgegeven voor het grote publiek.

Nieuwe WP SEO plugin van the SEO Framework

Mij werd verteld dat The SEO Framework sneller is, effectiever werkt, minder fancy is en 100% gericht is op functionaliteit. En ook niet geheel onbelangrijk: minder advertenties laat zien… Ik was benieuwd en ben op onderzoek uitgegaan.

En ja, wij hebben uiteindelijk voor The SEO Framework gekozen, terwijl we niet ontevreden zijn over Yoast. In deze blog leg ik je uit waarom.

Voordelen The SEO framework:

We vallen direct met de deur in huis. The SEO Framework is sneller.

Voor ons is snelheid een vereiste. Met de mobile first index van Google wordt een snelle website steeds een belangrijkere ranking factor. Daarom hebben we onze website helemaal “custom” gebouwd (we werken dus zonder thema). We maken bijvoorbeeld geen gebruik van visual composer om de website zo klein mogelijk te houden.

Op WPLounge is al veel geschreven over het belang van een snelle website.

  • The SEO Framework is gemiddeld 197% tot 867% sneller dan andere SEO plugins
  • In deze video wordt gedemonstreerd hoe snel The SEO Framework is (vergeleken met Yoast) .

Omdat we de snelheid van onze website zo belangrijk vinden, is dit voorbeeld is al een sterk argument om over te stappen op The SEO Framework.

But there is more…

The SEO Framework is simpel.

Gebruiksgemak en SEO best practices staan voorop, er wordt niet gespeculeerd op SEO tricks die “misschien” werken. No ads, no distractions, no nonsense is het motto. De developer van The SEO Framework geeft een tegengeluid aan alle opgeblazen SEO plugins die meer aandacht besteden aan appearance dan efficiency. Dit blijkt onder andere uit de volgende functionaliteiten:

Title tags best practices

Title tags: uit onderzoek van Moz blijk dat branded title tags een hogere CTR hebben dan non branded title tags. De standaard instelling van The SEO Framework zorgt altijd voor een branded title tag. Perfect voor beginners maar ook voor gevorderden. Je wordt gedwongen om kritisch naar je title tags te kijken.

Voorkomen van overoptimalisatie

Als je bekend bent met Yoast, weet je hoe frustrerend dit is: je hebt je best gedaan op een tekst en je bent meer dan tevreden met het resultaat. Je maakt een nieuwe pagina of bericht voor je tekst en voert je focus keyword in: alle stoplichten op rood. Balen. Als een kip zonder kop ga je keywords toevoegen om Yoast blij te maken. Aan de ene kant kun je zeggen dat je tekst niet goed genoeg geoptimaliseerd was, maar hoogstwaarschijnlijk heb je nu een over-geoptimaliseerde SEO tekst. Een groot voordeel van The SEO Framework is dat je vrijer gelaten wordt om te schrijven. Er worden subtiele aanwijzingen gegeven op de belangrijkste punten.

Voor ons als content marketeers is het erg belangrijk om de mogelijkheid te hebben om “vrij” te schrijven.

Onze ervaring met The SEO Framework

Onze nieuwe WordPress website is nu maand live en we werken ruim een maand met The SEO Framework. Eigenlijk is iedereen blij met de plugin, er is nog niemand geweest die heeft gevraagd of we de Yoast plugin weer kunnen gaan gebruiken. We gebruiken alle functionaliteiten die The SEO Framework te bieden heeft (van Sitemap tot SEO instellingen).

Wij zijn fan van de SEO bar in het paginaoverzicht. Deze geeft direct inzicht in welke pagina’s wel en niet goed geoptimaliseerd zijn.

SEO bar in Framework plugin

Wij zijn fan van de no nonsense interface op de pagina. In combinatie met de branded title tag word je gedwongen om betere titels te schrijven. Daarnaast werkt de “audit” prettiger dan die van Yoast.

Hoe werkt The SEO Framework

Alle voordelen van The SEO Framework op een rij:

  • The SEO Framework is sneller dan andere SEO plugins
  • Geen opdringerige advertenties
  • Met een gratis account kun je (bijna) alle functionaliteiten gebruiken
  • Focus op onderwerpen in plaats van focus keywords om beter geschreven content aan te moedigen
  • Focus op gebruiksgemak en SEO best practices

Jouke de Jong

Jouke is ondernemer en content marketeer. Het digitale brein achter Machielsen: een vertaalbureau en content marketing bureau en Boter & Bloem: een start-up in de foodsector.

4 reacties

Advertenties

Blijf op de hoogte!