WPLounge
Home » Google Analytics handleiding » Verschil tussen bouncepercentage en uitstappercentage in Google Analytics

Verschil tussen bouncepercentage en uitstappercentage in Google Analytics

Twee termen die je in Google Analytics vaak zult tegenkomen, zijn bouncepercentage en uitstappercentage. De meeste Google Analytics-gebruikers kunnen je wel uitleggen wat het bouncepercentage is. Maar wat is nou precies het verschil tussen bouncepercentage en uitstappercentage in Google Analytics? Die vraag beantwoorden we in dit artikel.

Verschil tussen bouncepercentage en uitstappercentage in Google Analytics

Verschil tussen bouncepercentage en uitstappercentage

Zoals je op onze pagina over het bouncepercentage hebt kunnen lezen, staat het bouncepercentage voor het totaal aantal gebruikers dat één pagina bekijkt en de website vervolgens weer verlaat. In de Gedrag-rapporten van Google Analytics vind je vaak ook een andere term: uitstappercentage. Wat houdt deze term dan precies in en wat is het verschil met het bouncepercentage?

Het uitstappercentage wordt per pagina bepaald: het gaat hier om de gebruikers die de website verlaten na het bekijken van deze specifieke pagina. Dat bekent dus niet dat deze bezoeker maar één pagina heeft bekeken, want misschien zijn ze daarvoor al op een andere pagina geweest.

Voorbeeld:
Als je vanuit deze pagina doorklikt naar een andere pagina op WPLounge.nl en na het bekijken van die pagina de website verlaat, dan draagt dat bij aan het uitstappercentage van die pagina. Het is echter géén “bounce”, want je hebt meer dan één pagina bekeken.

Een “bounce” is dus altijd ook een “uitstap”, maar een “uitstap” is niet per definitie een bounce! Meer informatie over het verschil tussen deze twee termen kun je hier lezen.

Meer weten over Google Analytics?

Wil je meer informatie over Google Analytics? Ga dan naar onze Google Analytics handleiding om alle artikelen te bekijken.

Beoordeel dit artikel:

(2 ratings, gemiddeld: 5,00 van de 5)

Advertenties

Blijf op de hoogte!