WPLounge
hosting
Home » Overig » Vijf tekenen dat je een andere hosting-partij moet zoeken

Vijf tekenen dat je een andere hosting-partij moet zoeken

Of je nu een WordPress-website hebt of niet; het kan zijn dat je bij de verkeerde hosting-partij zit.

Affiliate disclaimer:
In onze artikelen en op onze pagina's staan affiliate links. Wanneer je via één van deze links een aankoop doet, ontvangen wij een (meestal kleine) commissie van de verkoper. Wij geven altijd onze eerlijke mening over producten. Klik hier voor meer informatie.

Goede hosting hoeft zeker niet duur te zijn, maar goedkope hosting is vaak wel slecht. Ook hier geldt; goedkoop is duurkoop. Als jij voor vijftig eurocent per maand denkt 25 websites te kunnen hosten, moet je dit vooral doen. Het gevolg is dat je websites vaak offline of langzaam zullen zijn. Dit is slecht voor je posities in Google én voor je bounce rate. Lees ook ons artikel over het verbeteren van je laadtijd.

Je kunt je website zelf verhuizen naar een nieuwe hostingpartij, maar vaak doet een hostingpartij dit gratis voor nieuwe klanten, zeker als je het lief vraagt ;-).

TIP VAN WPLOUNGE
Divi theme & Divi Builder
Bij Elegant Themes ontvang je meer dan
85 premium WordPress themes (waaronder Divi!) voor maar 89 dollar!

Bekijk de themes »»
Lees meer over Divi.

In dit artikel vijf tekenen die wat mij betreft aantonen dat je beter vandaag dan morgen kunt verhuizen. Dus als na het lezen van dit artikel beseft dat deze lijst voor jou relevant is, ga dan naar https://hostadvice.com/ en oriënteer je naar een goede provider.


1. Veel (onaangekondigde) downtime

Downtime
Downtime; je website is offline en je loopt bezoekers (en omzet) mis.

Is je website vaak ineens offline zonder dat je hostingpartij dit heeft aangekondigd (bijvoorbeeld bij gepland onderhoud)? Dit betekent vaak dat je hostingpartij zodanig veel websites op één server zet, dat deze er vaak uit ligt. Ik heb dit zelf vaak gezien bij klanten, om ze vervolgens naar een andere hostingpartij te verhuizen.

Bijhouden hoe vaak jouw website offline is? Wij gebruiken Pingdom om onze websites te monitoren.

2. Fout bij het maken van de databaseconnectie

Zie jij vaak de volgende melding op je website?

databaseconnectie

Dit kan betekenen dat je zelf iets hebt aangepast en daardoor de verbinding met de database kwijtraakt (bijvoorbeeld door een slechte plugin). Het kan echter ook aan je hostingpartij liggen. In beide gevallen zou je hostingpartij je verder moeten helpen.

Als je deze melding vaak te zien krijgt zonder dat je iets hebt aangepast, kan het aan je hostingpartij liggen.

3. Account suspended?

Als je over je limiet heen gaat (webruimte of dataverkeer), kan het zijn dat je hosting-partij je website automatisch offline haalt. Je krijgt dan een melding te zien zoals:

This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.

Een fatsoenlijke hostingpartij doet dit niet. Een goede hosting-partij neemt eerst contact met je op om de mogelijkheden te bespreken voordat ze je website zomaar offline halen.

Let op: Wanneer je een reseller-pakket hebt en je hebt (in DirectAdmin) een limiet ingesteld, dan kan je hostingpartij hier niets aan doen. Je kunt dan zelf het account “unsuspended” maken vanuit DirectAdmin.

4. Slechte klantenservice

Slechte klantenservice
Slechte klantenservice (bron)

Slechte klantenservice komt helaas erg vaak voor. Als je een hostingpartij niet telefonisch kunt bereiken dan weet je vaak genoeg. Vaak hebben ze een mailadres of een “live chat” waar ze je met veel tegenzin helpen.

Sommige hosting-partijen hebben wel een speciaal nummer voor storingen. Helaas zijn er hosting-partijen (zoals Versio) die dreigen met een boete als je deze lijn per ongeluk belt wanneer je website niet offline is.

5. Langzame website

Is je website langzaam? Dit kan te maken hebben met je website, maar zeker ook met je hostingpartij. Heb jij zelf alles gedaan om je performance te optimaliseren? Dan wordt het tijd om kritisch te kijken naar de rol van je hostingpartij.


Let op: De vijf tekenen in dit artikel betekenen niet altijd dat je bij een slechte hosting-partij zit (behalve de slechte klantenservice). Het kan ook dat je zelf iets fout hebt gedaan. Bel je hostingpartij dus niet boos op ;-), maar vraag eerst eens of zij voor je willen kijken.

Op zoek naar een nieuwe hostingpartij?

Lees ook onze WordPress hosting reviews.

Beoordeel dit artikel

Roger.Overdevest

Roger is een SEO specialist met veel passie voor WordPress

Reageer